Erkeklerde Cinsel İsteksizlik Sorununa Çözüm 2022

Kadınlarda Cinsel İsteksizlik Nedenleri

Kadınlarda cinsel isteksizlik nedenleri oldukça geniş bir alanda karşımıza çıkar. Diğer adıyla cinsel soğukluk olarak bilinen cinsel isteksizlik kadınların belirli dönemlerde yaşadığı sorunlar arasında yer alır. Gerek cinselliğe gerekse de partnerine karşı soğuk bir tavır sergileyen kadınlar, bunu isteyerek yapmadıkları gibi çözüm konusunda da pek çok kez istenen sonuçları elde etmekte zorlanmaktadır. Çünkü cinsel isteksizlik yaşanması, kadınların partnerleri olan ilişkilerini de önemli ölçüde zarar verir ve bunun yanında özellikle evli olan kadınlar için bu isteksizlik ciddi sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Cinsel isteksizlik nedenleri için genel olarak psikolojik sorunları göstermek mümkündür. Ancak psikolojik etkenler dışında da kadınları cinsel ilişkiden uzak tutan bazı nedenler vardır.

Psikolojik nedenler öne çıktığında öncelikle sorunun tam olarak neden kaynaklandığını bulmak yani, sorunun kaynağına inmek gerekir. Bu şekilde cinsel isteksizlik konusunda başarılı tedaviler geçirmek ve istenen sonuçlar ulaşmak mümkündür. Ayrıca cinsel isteksizlik oluşan kadınlarda erken tedavi de sosyal hayat ve partner ilişkisi açısından oldukça önemli bir konumda yer alır.

Cinsel İsteksizlik Nedir?

Cinsel isteksizlik , hem kadınların  hem de erkeklerin çeşitli nedenlere bağlı olarak uyarılmasının engellenmesi ve cinselliğe karşı soğukluk oluşması olarak tanımlanabilir. Kadınlarda sıkça görülen bu durum, genellikle ilişkilerde ve çitlerin evlilik yaşamlarında istenmedik sonuçların ortaya çıkmasına neden olur. Bunun yanında yaşam kalitesini de önemli ölçüde etkileyen cinsel soğukluk, agresif ve sinirli bir yapı kazanılmasında etkilidir. Her insan için özel bir istek olan cinsel dürtü, belirli zamanlarda ön plana çıkar ve insanlar için özel bir aktivite olma özelliğini taşır. Bu nedenle her kadın da hayatının belirli dönemlerinde cinsel ilişki yaşamak ister.

Kadınlarda Cinsel İsteksizlik Nedenleri Nelerdir?

Cinsel isteksizlik aslında birçok nedene bağlı olarak ortaya çıkmış olabilir. Ancak en sık karşılaşılan nedenler arasında psikolojik nedenler yer alır. Psikolojik nedenler arasında ise kaygı ve korkudan tutun da partnere olan güvene kadar birçok etken yer alır. Genel olarak kadınlarda cinsel isteksizliğin nedenleri aşağıdaki gibi sıralanabilir;

• Cinsel ilişkide korku ve kaygı
  • Partnere olan güven ve şüphe
  • Aldatılma ve aldatıldığını düşünme
  • Cinsel ilişki anında yaşanabilecek acı korkusu
  • Eşler arasındaki cinsel uyumsuzluk
  • Hamile kalma korkusu
  • Doğum kontrolü amacı ile kullanılan hormonel ilaçlar
  • Emzirme dönemindeki oluşan annelik duygusu
  • Halsizlik ve yorgunluk halleri
  • Sosyal hayatın içinde ve iş hayatında yaşanan olumsuzluklar
  • Çeşitli hastalıklar sebebi ile kullanılan ilaçlar
  • Mutsuz Evlilik

Cinsel isteksizliğin nedenleri genellikle yukarıda gibi sıralanabilir ve her neden evlilik hayatının olumsuz etkilenmesine neden olur. Bu yüzden cinsel istek azlığı durumlarının en kısa sürede tedavi edilmesi ve hastanın eski haline gelmesi gerekir. Aksi taktirde gerek evlilikler gerekse de ilişkiler büyük bir çıkmazın içine girebilir.

Erkeklerde Cinsel İsteksizlik

Erkeklerde cinsel isteksizlik kadına göre her zaman daha fazlaymış gibi algılanmasına rağmen bu kanı yanlıştır. Erkeklerde cinsel isteksizlik azalma nedenlerinin altında yaşla birlikte erkeğin birlikte farklı fiziksel hastalıkların ortaya çıkması erkeğin kendisini yetersiz görmesi güvensizlik yaşaması gibi nedenler yer almaktadır. Ayrıca fiziksel olarak yaşanan sertleşme yada erken boşalma sorunları erkekte cinsel ilişkiden kaçınma çoklu performans anksiyetesine neden olabiliyor. Erkeklerde cinsel isteksizliğin nedeni görülen bir diğer faktör ise partner memnuniyetsizliği ve erken boşalmadır. Eğer partner tarafından memnuniyetsizlik ifade ediliyorsa erkekte ikincil olarak bir kaçınma ve aşırı stres durumu oluşuyor.

Kadınlarda Cinsel İsteksizlik Yöntemleri

Bakıldığında cinsellik tüm canlılar için temel dürtüler arasında yer alır. Üremenin gerçekleşmesi adına cinsellik önemli bir konumda yer aldığı gibi çiftlerin arasındaki denge ve uyum için de gerekli bir aktivitedir. Bunun yanında cinsel soğukluk kadınlarda ruh sağlığını da olumsuz etkiler. Tabi ruh sağlığının bozulması öncelikle hastanın en yakınındakiler için olumsuz sonuçlar doğurur. Aile bireyleri başta olmak üzere hastanın eşi ya da partneri de bu durumdan olumsuz etkilenir. Bu tür sorunların yaşanmaması için bir an önce yapılması gereken cinsel isteksizliğe yol açan nedenlerin ortadan kaldırılmasıdır. Cinsel isteksizliğin ortadan kalkması uygulanacak doğru tedavi süreçleri ile mümkündür.

Her şeyden önce bilinmesi gerekir ki cinsel istek azlığı her anlamda tedavi edilebilen bir sorundur. Burada dikkat edilmesi gereken oluşan cinsel isteksizliğin hangi evrede olduğunu tespit etmek , nasıl başladığını doğru anlamak ve nedenlerini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca cinsel isteksizliğin tedavisinde her eş birbirine daha anlayışlı davranmalı ve bu süreçte sabırlı olmalıdır. Cinsel isteksizliğin tedavisinde amacın aynı zamanda partnerler arasındaki sorunları çözmek ve iletişim sorunlarının üstesinden gelmek olduğu unutulmamalıdır. Özellikle evli kadınların tedavi öncesinde eşleri ile bu durumu paylaşması tedavi sürecinde sorun yaşanmaması adına önemli bir konumda yer alır.

Kadınlarda cinsel isteğin azalmasının nedenleri psikolojik olabileceği gibi farklı nedenlere bağlı olarak da ortaya çıkabilir. Psikolojik nedenlerin öne çıkardığı cinsel isteksizliklerde kişinin durumuna göre cinsel terapiden bedensel egzersizlere kadar çeşitli tedavi yöntemleri uygulanır. Bunun yanında eşler için aile terapileri de yapışabilir. Bu terapilerde cinsellik konusunda yaşanan asıl sorunun ne olduğu tespit edilmeye çalışılır ve bunların üstesinden nasıl gelinmesi gerektiği kişiye aktarılır. Tabi burada kadının partnerine ya da eşine de birtakım görevler düşer. Bunlar da aynı şekilde kadının eşi ve partneri ile paylaşılır ve tedavi süreci başlamış olur.

Diğer yandan cinsel soğukluğun anatomik ve hormonel problemler ya da kalp, tansiyon  ve prostat hastalıkları yanında fazla kilolar ve nörolojik sorunlar sonucunda ortaya çıkmasında ise kişiye ilaç tedavisi uygulanır. Tedavi sürecinde uzman doktor tarafından önerilen ilaçlar kullanılır ve gerekiyorsa farklı tedavi yöntemlerine de başvurulur.

Cinsel İsteksizliğin Türleri

İki farklı cinsel isteksizlik türü vardır. Bunlardan biri primer diğeri ise sekonder cinsel isteksizlik olarak karşımıza çıkar. Her ikisi de cinsellik konusunda aynı duyguların hissedilmesine neden olmasına rağmen, farklı dönemlerde gerçekleşir.

Primer Cinsel İsteksizlik

Kadınların ergenlik dönemlerinde ortaya çıkan bir durumdur ve hisseline duygular cinselliğe karşı ön yargı oluşturur.

Sekonder Cinsel İsteksizlik

Herhangi bir şekilde cinsellik sorunu olmayan kadında çeşitli nedenlere bağlı olarak cinsel soğukluk oluşmasıdır. Bu durum kadının hayatının herhangi bir evresinde ortaya çıkabilir ve sorunsuz bir şekilde cinsel ilişki yaşarken bir anda her şeyin alt üst olmasına enden olabilir. Beklenmedik bir dönemde oluşmasında çevresel etkilerin katkısı büyüktür. Örneğin iş hayatındaki yoğun stres ve yorgunluk hali kadında böyle bir durumu meydana getirebilir.

Ancak her iki türdeki görülen cinsel istek azlığı için tedavi mümkündür. Gerek psikolojik gerekse de fiziksel sorunlar için uygun tedavi yöntemleri ile bu sorunları aşmak çok da zor olmaz. Tabi her zaman olduğu gibi sorunun kaynağının tam olarak tespit etmek ve doğru tedavi yöntemini seçmek de oldukça önemlidir.

Siz de hayatınızın herhangi bir döneminde cinsel istek azlığı gibi sorunlar ile karşı karşıya kaldığınızda hemen bizimle iletişime geçebilir ve uzman doktorlarımız ve geniş imkânlara sahip kliniğimiz ile yaşadığınız bu sorundan kolayca kurtulabilirsiniz.