Penis Kırılması

Penis kırılması, tıptaki adıyla penis  fraktürü, penis  ereksiyon halinde iken travma ile penisin kanla dolması sonucu ereksiyonu sağlayan ve penis içinde yer alan corpus denen silindir yapının yırtılmasına penis kırılması denir. Travma şiddetli ise;  penisin içerisinde oluşan bu kanlanma sonucu dışarıya kan çıkar peniste şişme, morarma ve şekil bozukluğu oluşur. Bazı durumlarda penisten ses gelmiş olsa da morarma görülmeyebilir. Alınan travmanın şiddetine bağlı olarak meydana gelen kanamanın da etkisiyle peniste ilk göze çarpan ters yönde eğrilik olur. Hastalar kırılma şüphesi ile doktora başvuran kişilerde fiziki muayenesinde peniste şişlik, morarma, tespit edilmesi halinde hasta takibe alınır.

Penis Kırılması Nasıl Olur?

Şişlik ve morarma ile kendini gösteren  penis kırılması sonucunda tam anlamıyla ereksiyon olmaz. Bu sorun genellikle kadının erkeğin üzerinde olduğu pozisyonlarda kontrolsüzce hareket etmesiyle meydana gelen cinsel kazalardır. Bu tür kazaların yaşanmaması için ters ve ani hareketlerden kaçınılmalıdır. Özellikle penis ereksiyon halindeyken çevrilmemesi erkeğin ilişkide elleriyle kontrolü sağlanması gerekir. Penis kırılması sorunu istatiksel olarak batı ülkelerine bakıldığında sıklıkla cinsel ilişki sırasında yaşanır. Türkiye  ve Doğu ülkelerinin çoğunda ise bu durum farklılık gösterir.  Penis Kırılması şikayetiyle  kliniğimize başvurmuş vakaların çoğunda penis eğriliği sorunu olan hastaların penis ereksiyon halindeyken bilinçsiz  düzeltme çabası sonucu bu sorun ortaya çıkmaktadır. Ereksiyon halinde olan bir penis içerisinde yüksek basınç bulundurur ve bu tarz bir müdahale penisin zar dokusunun yırtılmasına neden olur.

Cinsel ilişki sırasında yaşanan penis kırılma vakaları ise seks sırasında aşırı zorlama ve farklı teknikler denenmesi sonucu yaşandığı sıklıkla görülür.

Belirtileri Nedir?

Penis
kırılması şiddetli ağrı, morarma ileri derecede şişme ile oluşan, renk değişikliği idrar yapamama ve penis ucundan kan gelmesi, gibi belirtileri ile kendini gösterir. Penis eğriliği ve sertleşme sorunu penis (phallus)kırılması sonrası  erken müdahale edilmezse ya da yırtılan dokular tam anlamıyla  iyileşmezse penis eğriliği ( peyronie ) artar. Kırılması sonrası özellikle sertleşme sorunu ortaya çıkıyor. Dr tarafından  hastanın fizik muayenesi yapılır ve tetkikleri incelenir.  Hastanın fizik muayenesinde peniste şişlik, morarma, eğrilik tespit edilirse gerekli ilaç tedavisi  ya da erken cerrahi müdahale ile yırtılmış zar  onarılır. Hasta da sadece ağrı şikayeti varsa ilaç tedavi için daha uygundur.  Penis ucundan kan gelmesi, idrar yapamama gibi bazı idrar yolu yaralanması gibi durumlarda cerrahi müdahale gereklidir.

Ne Yapılmalıdır?

Penis kırılması
gibi şüpheli bir durumunda hiç zaman kaybetmeden bir üroloji uzmanına başvurmalıdır. Ameliyat penis  kırılmalarında tek tedavi yöntemini oluşturur. Cerrahi tedavi için, penis içinde idrar borusunun hasar görüp görmediğinin tespit edilmesi gerekir.  Penisi onarma ameliyatlarında kas zarı tamir edilip onarılır. Günümüzde penis kırıkları ameliyatlarında oldukça başarılı sonuçlar alınmaktadır. Kırılma ameliyatı sonrası hastanın   10-15  gün kadar hastanedeki tedavisine devam edilir. Takriben on beş gün bandaj sarılması dikişlerin yangı kapmaması açısından önerilir. Penis kırılması ameliyatı sonrası hasta ameliyattan 1 ay sonra cinsel birleşme gerçekleştirilebilir.

Alınacak Önlemler Nelerdir?

Penis kırılması sorunu  erkekler için gerekli önlemler alınması çok önemli bir konudur. Araştırmalara sonucu elde edilen sonuçlara göre penis kırılmalarının daha çok cinsel ilişki anında penisin vajinadan çıkıp, bölge dokulara çarpması ile meydana geldiğini göstermektedir. Penis ereksiyon halinde iken kırılma sıklığı % 30’ dur. Bunun için cinsel ilişki sırasında kadının üstte olduğu pozisyonlarda ani ve ters hareketlerden kaçınılması penisin kıvrılmaması gerekiyor. Penis sertleşme halindeyken cinsel ilişki içinde yapılan ters ve ani bir hareketle peniste kırılma riskini  arttırıyor.

Hangi Durumda Ameliyat Gereklidir?

Kırılma sonrası peniste şişme, morarma, eğrilik olursa ameliyat gereklilik arz eder. Peniste şişlik ve eğrilik yırtık olan dokuları uç uca  birleştirilmesi ilaç tedavisi ile zor olması nedeniyle ameliyat gerekliliğini ortaya koyar. Ameliyat için Penis derisi aşağı indirilip, zar  duvarındaki yırtığın onarılması ameliyat tamamlanır.  Ameliyat sonrasında iyileşme düzgün bir şekilde olacağından penis eğriliği gibi bir sorun tekrar yaşanmaz. Ameliyatın sırasında yaralı olan dokular onarılır. Damarsal bir yaralanma tespit edilmişse , mikro cerrahi yöntemiyle damarlar uç uca bağlanır. Erken teşhis durumunda ilaçla tedavi ile hastanın takibi sağlanır. Geç fark edilen penis kırılması vakalarında cerrahi müdahale gerekebilir. Penis kırılmasında fraktürü erken cerrahi müdahale iyileşme sürecini hızlandırır.

Penis Kırılması Sonrası Yapılacak Olanlar Nelerdir?

Teşhis açısından hastanın şikayetleri fizik muayenesi ile konuyor. Şiddetli penis kırılmalarında çok şiddetli olan yırtıklar penis kırığı tanısı konur konmaz cerrahi girişim ile başarılı bir şekilde tedavi edilebiliyor. Penis kırılması sonrasında İdrara çıkma zorluğu, idrar yolundan kan gelmesi ya da hastanın idrar yapamaması durumlarında penis  ucundan ilaçlı ek bir film çekilir. Böylece idrar torbasında oluşan yırtılmalar  tespit edilebiliniyor. Penise yerleştirilen özel bir sonda iğle yırtık cerrahi müdahale ile kalıcı olarak düzeltiliyor.  Penis kırığı tedavi zamanında tedavi edilmezse peniste şekil bozukluğu, ağrıyla birlikte meydana gelen sertleşme, cinsel birliktelik sırasında problem,  oluşabiliyor. Penis kırılması sonrası idrar kanallarında görülmekte olan bu bölgesel genişleme, Penis eğriliği hastalığı adı verilen sert yumrucukların ortaya çıkmasına neden olabilir.

Penis Neden Kırılır?

Penis kırılması sırasında ses duyulması erkekler üzerinde ses endişeye sebep oluyor.  Penis gibi kemiksiz bir yapıdan ses gelmesi kaslarla ilgili bir sorun olduğundandır. Cinsel ilişkide yaşanan kazalar penis kısılmasına neden olabilir. Cinsel birliktelik ya da mastürbasyon sırasında kişiyi zorlayıcı hareketler, bu tür bir duruma neden olabilmektedir. Penis kırılması tıptaki adıyla Penis fraktürü, kavernöz denen gövdenin içinde bir sorun olmasıdır.

Penis kırılması sonrasında kavernöz yapısında ereksiyon durumunda kan dolmasına bağlı stresle birlikte bir travma oluşur ve peniste yırtılma oluşur. Yaşanan bu travmanın şiddeti penis kırılmasında önemli bir etkendir. Travmanın şiddeti büyükse spongioz cisimde zarar görür. Peniste (fraktür) bu şekilde meydana gelir. Bu saydığımız belirtilerden bir ya da bir kaçının bir arada görülmesi ve kişinin penis durumu hakkında detaylı bilgi almak; muayene sonrasında mümkün olacaktır.

Penis kırılması gibi şüpheli bir durumunda hiç zaman kaybetmeden bir üroloji uzmanına başvurmalıdır. Ameliyat penis kırılmalarında tek tedavi yöntemini oluşturur. Cerrahi tedavi için, penis içinde idrar borusunun hasar görüp görmediğinin tespit edilmesi gerekir.

Kırık Penis Teşhisi

Peniste kırılma (fraktür) olduğunu anlamak ve  Penis kırılması teşhisi konması için ultrasonik yöntemlere başvurulmaktadır. Tanının doğru bir şekilde konması ve tedavi seçeneklerini belirlenmesi açısından ultrason gereklidir. Bunun dışında   Emar (MR) yani Manyetik Rezonans cihazı da  tanı koyma için değerlendirebilir.Tanı koymada doğru uygulanan görüntüleme yöntemlerine göre hastaya tanı konulması  tedavi yöntemini de belirleyecektir.

Penis Fraktürü  Nasıl Tedavi Edilir?

Peki, penis fraktürü nasıl tedavi edilir? Endişeli bu durum için sonlanabilecek bir sürecin başlangıcı olduğunu bilmelisiniz. Yapılan inceleme ve tetkiklerle hasar görmüş ve yırtılmış olan korpus kavernosum tedavisinde uygulanan cerrahi girişim sonrasında kalıcı olacak şekilde iyileşme sağlanabilir. Penis kırılması ameliyatı ile hasar görmüş olan bu dokuların tamamen tamir edilmesi varsa damarsal sorunların çözüme ulaşması sağlanıyor.  Penise yönelik yatakta ani hareketler ve cinsel ilişki sırasında zorlama ile bu şekilde bir sorunların yaşanması çok daha yüksek bir ihtimal olduğu unutulmamalı  buna göre kontrollü hareket edilmelidir.