Penis Eğriliği Nedenleri

Penis eğriliği nedenleri hemen her erkek tarafından merak edilir. Ereksiyon sırasında penisin dik açı ile sertleşmediği durumlar penis eğriliği olarak tanımlanır. Tabi penis eğriliğinin oluşmasında birtakım nedenler söz konusudur. Şimdi, penis eğriliğine yol açan nedenlere daha yakından bakalım.

• Doğuştan meydana gelen penis eğriliği
  • Yaşın ilerlemesi ile oluşan hastalıklar
  • Peniste yapılan cerrahi işlemler
  • Çeşitli travmalar

Penis eğriliği genel olarak bakıldığında en sık görülen iki farklı şekli vardır. Bunlardan birincisi kalıtımsal olan diğeri ise çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkan eğriliktir. Her iki deformasyon hali de tedavi edilebilir ve penis olması gereken şekline getirilebilir. Yani penis eğriliğinin sonradan ya da doğuştan olması yapılacak tedavi için herhangi bir engel teşkil etmez. Şimdi, her iki penis eğriliği durum ve şekillerine daha yakından bakalım.

Doğuştan Penis Eğriliği (Konjenital Penil Kurvatur)

Konjenital penil kurvatur olarak karşımıza çıkan doğuştan penis eğriliği ereksiyon halinde penisin dik açı ile sertleşemediği durumdur. Bu durum ile karşı karşıya kalan erkekler, genel olarak eğriliği cinsel hayatlarında aktif olmaları halinde fak ederler ve bu şekilde tedavi sürecine girerler. Cinsel hayatlarında aktif olan erkekler, penislerindeki eğriliğin ve onlara çıkardığı zorluğun tam olarak farkına varmasının ardından tedavi olması gerektiğini de anlar. Bu yüzden hastanın doğuştan penis eğriliği sorunu olduğu çocukluk zamanlarda fark edilemeyebilir. Bunun nedeni eğriliğin tam olarak anlaşılması için peniste sertleşme olması gerekmesidir.

Peyronie Hastalığı Nedir?

Peyronie hastalığı da bir penis eğriliğidir. Ancak burada fark doğuştan değil, sonradan meydana gelmesidir. Genel olarak ortaya çıkmasında cinsel ilişki sırasında penisin aşırı darbelere maruz kalması yer alır. İlişki sırasında çok fazla darbe ile karşı karşıya kalan ve penisi saran kılıfta yırtılmalar oluşur. Bu yırtıklar içerisinde oluşan fibrotik yani sert plaklar ise penis eğriliklerini meydana gelmesinde neden olur. Bu tür bir penis deformasyonu yaşayan erkekler için de cerrahi tedavi yöntemleri uygulanır ve eğrilik birtakım işlemlerin sonrasında başarılı bir şekilde düzeltilir.

Penis Şekil Bozukluğunun Belirtileri Nelerdir?

Doğuştan eğrilik sorunu olan kişilerde genelde ağrı ya da benzer durumlar ortaya çıkabilmektedir. Erkeklerde doğumla birlikte ortaya çıkan bu sorun, ilk olarak ergenliğe girildiği anda fark edilir. Ayrıca çocuklarda detaylı bir muayene ile sorunu gözlemlemek mümkün olur. Eğrilik sorununun ilk belirtisi ergenlik çağına girilmesi ile penisin dik açıda sertleşmemesidir. Aşağı, yukarı, sağa ya da sola doğru sertleşen organ, eğriliğin olduğunun açık bir göstergesidir. Diğer yandan peyronie hastalığı olarak adlandırılan eğrilik sorununun fark edilmesi ise genelde ağrı ile mümkün olur. Peniste meydana gelen ağrı, kişiyi rahatız etmeye başlar ve ereksiyon halinde oldukça sıkıntılı durumlar yaşanmasına neden olur.

Ayrıca peyronie hastalığı belirtilerinin akut ve kronik olarak iki farklı şekilde ortaya çıktığını belirtmek gerekir. Akut dönemi, genelde plakların oluşmaya başladığı ve bunun yanında ereksiyon sırasında ağrıların oluştuğu dönem olma özelliği taşır. Ortalama 18 ay kadar süren bu dönemden sonra kronik döneme geçilir ve şekil bozukluğu tam olarak bu dönem içerisinde gösterir. Hem kronik hem de akut dönemde peniste çeşitli sert plaklar ele gelmeye başlar ve kronik dönem içerisinde plakların yerleşme oranına bağlı olarak kişi ereksiyon kaybı ile karşı karşıya kalır.

Bunların yanı sıra diyabet hastalarında peyronie hastalığı sorunu daha fazla öne çıkar. Kolajen ya da bağ doku hastalığı bulunan kişilerde de peyroni rahatsızlığının daha fazla görüldüğünü söylemek doğru olur. Aynı şekilde Prostat ameliyatı geçiren kişiler için de ilerleyen yaşlarda peyroni ile karşı karşıya kaldıkları belirtilmektedir.

Penis Eğriliği Nasıl Tedavi Edilir?

Penis eğriliği tedavisinde cerrahi yöntemler uygulanır ve bu yöntem ile başarılı sonuçlar elde etmek mümkündür. Penisin gereken uzunluğa erişmesinin ardından cerrahi uygulama gerçekleştirilir. Ayrıca cerrahi işlemler sırasında eğrilik düzeltilirken aynı zamanda idrar deliği de sorun olması halinde penisin ucuna taşınır.

Penis Eğriliği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Penis eğrilik ameliyatı hem akut hem de kronik dönemlere göre işleme alınır. Yani her iki dönem birbirinden farklılıklar gösterir ve yapılan uygulamalarda aynı şekilde değişir. Bu nedenle penis eğrilik ameliyatlarını iki farklı dönem altında incelemek daha doğru olur.

Akut dönemde penis eğriliği tedavisi: Bu dönem içerisinde penis eğriliğine neden olan plak oluşumları , tam olarak oluşmamıştır. Bu nedenle ilaç tedavisi ile penisteki eğriliği düzeltmek mümkün olabilir. İlaçlar, peniste plak oluşumunu önler ve bunun yanında son zamanların popüler tedavi yöntemleri arasında yer alan şok terapi uygulaması da yine akut dönem içerisinde gerçekleştirilmesi mümkün olan tedavi yöntemlerinden biridir. Tabi bu dönemde önemli olan başka bir etken ise erken tanıdır. Erken tanı konması gerek hastalığın ilerlemesinin önüne geçer gerekse de belirli bir yere kadar gelmiş olan hastalığa bir sınır çizer.

Kronik dönemde penise eğriliği tedavisi: Eğer hastalık kronik döneme gelmiş ise yani tam olarak ağrılı dönemin sona erip şekil bozukluğuna geçtiği bir dönemde ise ilaç tedavisi bu saatten sonra pek fazla fayda göstermez. Böyle bir durumda yapılması gereken cerrahi operasyon olarak karşımıza çıkar. Cerrahi operasyonda ise madde enjeksiyonu yapılır. Bunun yanında şok tedavilerle de çözüm yoluna gidilmeye çalışılır. Tabi kronik dönem içerisinde asıl uygulamaya alınan işlemler düzeltici cerrahi yöntemlerdir. Ayrıca bazı uygulamalar sırasında halk arasında mutluluk çubuğu olarak bilinen penil protez uygulamalarına da yer verilmektedir. Ereksiyon problemi olan hastalar için de ayrıca bir tedavi uygulandığını söylemek yanlış olmaz.

Cerrahi uygulama sırasında penis eğriliğine neden olan sorunların düzeltilmesi adına oldukça basit bir plikasyon tekniği uygulanır. Bu yöntemin tam olarak mantığı penisteki eğriliğin tersi yöne plikasyon dikişleri atılmasıdır. Genelde eğrilik bu şekilde düzeltilir. Ancak bazı uygulamalar daha komplike olabilir. Böyle durumlarda ise eğriliğin düzeltilmesi için penis üzerinde meydana gelen plak bölgeleri aynı bypass ameliyatlarında olduğu gibi bacak damarlarından alınan greft materyalleri ile örtülür ve bu şekilde eğriliğin düzeltilmesi yoluna gidilir. Eğer bu durum da olan penis düzeltilemiyorsa yine penil protez uygulaması devreye girer.